Zsír honlapja.
Próba honlapkészítés.

MENÜ

Harley-Davidson Nap az SOS-Gyermekfaluban

H.O.G.Budapest Chapter (Harley-Davidson tulajdonosok egyesülete) évente több alkalommal szervez jótékony célú megmozdulást. Ezúttal a szervezet fókuszában a battonyai SOS-Gyermekfalu került. Magyarországon három SOS-Gyermekfalu muködik, mely jórészt adományokból tartja fent magát. Ezek az adományok lehetové teszik az otthonukat vesztett gyermekek és fiatalok jövojének megalapozását, önálló életre való felkészítését.

A HOG Budapest Chapter augusztus 16-án a battonyai SOS-Gyermekfaluban élo 56 gyermeket kerékpárral ajándékoz meg azt remélve, hogy ezzel egy-egy álmot valóra vált, - továbbá a gyermekek örömét fokozza azzal, hogy mindenki számára lehetoséget nyújt, hogy Harley-Davidson motorkerékpáron utazzon. A gyermekek ezért az örömteli napért köszönet képen eloadják erre az alkalomra készített musorukat.
Az akció itt nem áll meg, hiszen Barabás Évi népszeru televíziós musorvezeto magáénak érzi a gyermekek sorsát és a szervezokkel együtt szeretnék, ha a koszegi és kecskeméti falulakó gyermekek is biciklihez juthatnának.

További információ: Csulak Emese, T:248-1517, 0630/500-3707

Mire jó egy Harley-Davidson?

Kevés olyan motor van a világon, amely annyira megosztja a motorosokat, mint a Harley-Davidson. Sokak szerint ezek nem motorok, nem lehet velük motorozni – de vajon tényleg így van ez?

A motorozás jó százéves történelmében mindig voltak uralkodó trendek. A különböző nemzetiségű gyártók a hazai igények szerint fejlesztették a technikát. Míg az Egyesült Államokban a motorok (is) nagy távolságok egyenes úton történő leküzdése lettek optimalizálva, addig Európában a kanyargós kis utak miatt a kezdetektől a kis tömegű, könnyen kezelhető vasak kerültek előtérbe. A nemzetközi versenyeken, zárt versenypályákon hamar dominálni kezdtek az európai motorok. Kicsit félve írom le, de talán nem túl nagy botorság: időben is elkülöníthető valamelyest az egyes nemzetek felemelkedése a motorversenyek terén. A II. Világháború előtti német sikerek után az angol motorok domináltak, őket az olaszok hatalomátvétele követte, majd a japánok leigázták az egész világot. A sportmotorok fejlesztése, a technika pedig átszivárgott, mind a mai napig átszivárog az utcai modellekbe. Ma már egy utcai csupasz japán motorral technikásabban lehet motorozni, nagyobbat lehet dönteni, mint egy 40-50 évvel ezelőtti versenygéppel - egy jó képességű utcai motoros többet megengedhet magának egy kétkerekűn ülve, mint a letűnt korok fenegyerekei. Nem mi motorosok fejlődtünk ennyit, hanem maguk a motorok, a technika.

A Harley-Davidson azonban nem ezt a fejlődési utat járta be. Nagy konkurensét, az Indiant a II. Világháborúban a katonai megrendelésekkel győzte le valójában. A háborúból hazatérő katonák, az általuk megvásárolt katonai motorok és azok átalakításai pedig kijelölték a H-D útját. Kijelenthető, hogy egyes technikai fejlesztések alkalmazása ellenére egy mai H-D koncepcionálisan ugyanaz a motor, mint a néhány évtizeddel ezelőtti modellek. Ilyen szellemiség, kialakítás mellett nem csoda, hogy sokan túlhaladottnak, motorozhatatlannak gondolják ezeket a masinákat. De valóban így van ez? Az alábbi videó egy kis ízelítő, hogy avatott kezekben mire is képes egy H-D. (A Harley tulajdonosok figyelmét külön felhívnám: ne próbálják utánozni a videón látottakat!)

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=53538199

 

Asztali nézet